Kasım 25, 2018

GO HO'S STARRY NIGHT



         Bu yıl izlediğim ilk Kore dizisi Go Ho's Starry Night oldu. Dizinin adı bazı yerlerde Gogh, Starry Night olarak geçse de dizinin Van Gogh'la pek alakası olmadığını düşünürsek Go Ho'nun Yıldızlı Gecesi ismi daha mantıklı oluyor. Bugün yani pazar günü canım birdenbire kısa, tatlı bir aşk hikayesi izlemek çekti ve Kore dizisi izlemeyi tercih ettim. Dizinin isminden de anlayacağınız gibi Van Gogh'un Yıldızlı Gece tablosundan esinlenilmiş. Öncelikle başrole Go Ho ismi verilmiş. Go Ho 29 yaşında, reklam şirketinde çalışan aynı zamanda bir sitede yazarlık yapan bir kız. Bir sürü şey yazıyor ancak bir türlü yazıları okunmuyor. Sonra ansızın aklına bir fikir geliyor ve bu çok seviliyor. Çevresindeki erkekleri dış görünüş, kişilik ve duygularına göre yorumluyor, onlara kendi beğenisine göre yıldız veriyor aynı zamanda ilişkiler hakkında tavsiyelerde bulunuyor. Dizi toplam 4 saat sürüyor ama en fazla 7 dakikasında yazı sahnelerini görmüşüzdür. Genelde kızımız üşüyor, hapşırıyor ve yanındaki erkek ona ceketini veriyor. Buna rağmen incecik giyinmeye devam ediyor ve asla ceketinin önünü kapatmıyor. Dizinin yarısı böyle geçti.:D

   
    



       Go Ho'yu inanılmaz derecede Sihirli Annem'deki Firuze'ye benzettim. Yüzü ve mimikleri resmen Firuze. Gözümde Firuze canlandıkça diziden koptum hahaha. 

     Go Ho tek başına yaşıyor ama hafta sonları annesi ve abisinin yanına gidiyor. Abisi işsiz ve savcılık sınavlarına hazırlanıyor, 34 yaşında olsa da annesi hala ona küçük bir bebekmiş gibi davranıyor. Go Ho'ya ise çalışıp didinse de zengin olmadığı için ve bir yıl önce üç yıllık sevgilisi Hwang tarafından terk edildiği için gıcık bir şekilde davranıyor. Go Ho ne kadar uğraşırsa uğraşsın annesinin gözünde bir değeri olmadığını düşünse de dizinin sonunda gerçekleri öğreniyoruz.




                    Soldan sağa: Kang, yönetici, Hwang, genç stajiyer, bölüm şefi.

       Go Ho'nun eski ekip lideri olan Kang Tae Ho, dört yıldır Go Ho'ya aşık yani Hwang'dan bile önce fark etmiş bu kızı. Ama Go Ho farklı birinden hoşlandığı ve gerçek bir ilişki içinde olduğu için bir türlü açılamıyor. Sonra bir gün şirkete yeni bir ekip lideri katılıyor: Hwang, Go Ho'nun eski sevgilisi. İşler o zaman ciddi anlamda sarpa sarıyor. Bununla da kalmıyor ofisin idolü olan genç stajiyer, orta yaşlı yönetici ve bir de bölüm şefi de Go Ho'dan hoşlanmaya başlayınca kızımızın kafası karışıyor. İçten içe Kang'a duygular beslese de Hwang'ın orada oluşu eski anılarını hatırlamasına neden oluyor fakat en sonunda kararını bana göre doğru taraftan yana kullanıyor.







Ne bakıyorsun? İndir gözlerini!

       Konu her ne kadar patron-ast aşkı olsa da Kang ve Go Ho sahneleri çok keyifliydi. Hislerini bir türlü dile dökemese de her halinden aşık olduğu belli olan Kang sonunda herşeyi söyledi ve huzura erdik. Yine gerçek olamayacak kadar tatlı bir hikaye olsa da umarım bir yerlerde böyle güzel aşklar yaşayan birileri vardır.


              Dizi 15'er dakikalık şekilde 16 bölümden oluşsa da ben 1'er saatlik bölümlerle 4 bölüm haline getirilmiş olanı izledim. 15'er dakikalık olanlarda daha fazla sahne var. İzleyecekseniz onu izlemelisiniz. Ben izlerken bir sonraki bölümü merak ettim. Bölüm bitince diğer bölüme geçtim. Bu benim için en önemli kriterdir. Merak ettiriyor mu, ettirmiyor mu? Starry Night ettirdi. Ben gerçekten beğenerek izledim. Siz de böyle basit konuları farklı bir milletin gözünden izlemeyi seviyorsanız bir bakabilirsiniz. Televizyonu açtığınızda dizilerin yarısının konusu bu çünkü. Ben bir de bunların tarzlarını çok beğeniyorum. Moda anlayışları benimkine çok yakın olduğu için göz zevkime hitap ediyor. Hoş bir hafta sonu geçirdim, teşekkürler Go Ho's Starry Night.
      

1 yorum:

  1. ne bakıyorsun? indir gözlerini! repliğinin korece yazılışı nasıl? bir türlü bulamadım

    YanıtlaSil