Aralık 21, 2018

HAKAN: MUHAFIZ


Bu diziyle ilgili söyleyebileceğim ilk şey global adı The Protector olarak belirlenmişken Türkiye'de neden Hakan: Muhafız şeklinde seçilmiş. Sadece Muhafız yeterli olurdu bence. Şu anda Muhafız'a karşı ülkece ikiye bölünmüş durumdayız. Bir kesim sadece Türk dizisi olduğu için diziye karşı çok büyük bir ön yargıyla yaklaşıp izlememeye karar vermişken diğer kesim Netflix'in ilk Türk dizisi olduğu için çok pozitif yaklaşıyor, laf söyletmiyor. Merak etmeyin, ben objektif olacağım.:D


Dizinin tamamını üç gün içinde izledim, vize haftamda olmasam belki bütün günümü de ayırabilirdim. Anlayacağınız bayağı akıyor dizi, sürükleyici. Her ne kadar tempoyu sezon sonuna doğru artırmış olsalar da ilk bölüm bence çok yetersizdi. Efsaneleşmiş çoğu dizinin plot bölümünü hatırlıyor musunuz? Konuyu size açıklıyorlar ve merak uyandırıyorlar. Bu dizinin en büyük eksiği tam olarak buydu. Belirli bir tema var, evet. Yıllardır süregelen muhafızların sonuncusu olan Hakan'ın İstanbul'u ölümsüzlerin elinden kurtarması gerekiyor. Tılsımlı bir gömlek, özel bir hançer ve gizemli bir elmasının olmasına ek olarak muhafızın yanında sayısız sadıklar var. Ama senaristler hiç neden sorusunu sormamışlar sanırım. İzlerken bu beni inanılmaz rahatsız etti. Bu ölümsüzler ne yapmak nereye varmak istemektedir? Neden İstanbul'un altını üstüne getirmeye çalışıyorlar ve dizi boyunca neden böyle bir şey olmadı? Ölümsüzün dünya umrunda değildi tek istediği karısını geri getirmekti. Muhafız ve sadıklar tek başına savaşıyor gibiydi. Bu bize defalarca ölümsüz çok tehlikeli olarak yansıtılsa da maalesef bunu izleyemedik. Bu nedenle senaryoda kopukluklar olduğunu ve diyalogların çok zayıf olduğunu düşünüyorum. Dublaj izliyor gibi hissettirdi, doğallıktan uzaktı. Şöyle özetleyebilirim ki konusu çok güzeldi, işlenişinde sıkıntılar vardı.




Dizideki en güzel şey İstanbul'un tarihi değerlerine tek tek değinmeleri, kullanılan mekanlar ve görsellerin çok iyi oluşu. Mimar Sinan'a, Mevlana'ya, Fatih Sultan Mehmet'e, Ayasofya'ya ve daha birçok şeye göndermeler yapılıyor. Dizinin daha ilk sahnesinde Türk kültüründen örnekler görüyor biraz sonrasında da iki üç dakikalık İstanbul turu yapıyoruz. İstiklal, Kapalı Çarşı, tarihi sokaklar, sokak yemekleri, sokak müzisyenleri derken bayağı İstanbul reklamı yapılıyor. Onun dışında kültürel bir simgemiz haline dönüşen kırmızı beyaz çizgili çay tabağı da bol bol gösteriliyor. Ve kediler... İstanbul sokaklarında bol bol görmeye alışık olduğumuz kedileri bu dizide de çokça görüyoruz. Bu çok iyi bir nokta çünkü çoğu İstanbul'u gezmiş turist dışarıda çok kedi olduğu için şaşkınlık duyuyor. Bu da ülkemizi diğer ülkelerden farklı kılan bir noktaya dönüşüyor.


Oyunculuklarına hayran kaldığım birkaç kişi oldu: ilk birkaç bölümde gördüğümüz polis, Mazhar ve Faysal karakterleri. Oyunculuğunun çiğ kaldığını düşündüğüm bir kişi var o da Zeynep karakteri. Söylemeden edemeyeceğim şey ise çoğu kişinin benimle aynı fikirde olduğu şu konu: Bu dizi bize dejavu yaşatıyor. Doktor olarak anılan Zeynep'in babası o kadar La Casa de Papel Profesör'dü ki... Doktor Muhafız'a akıl hocalığı yapmasının yanında sakalı ve gözlüğüyle Profesör'ü oldukça andırıyordu. Bunun yanında Muhafız'ın birçok parçayı toplama görevinin oluşu da Ölüm Yadigarları'na değinilmiş gibiydi.


Bu arada Hakan'ın hep Zeynep'le olmasını istedim. Leyla karakterine bir türlü ısınamadım. Zaten aşk üçgeninin içinde kalacağı çok belli. İkinci sezonu gerçekten merak ediyorum çünkü dediğim gibi sezon sonunda tempoyu artırdılar ve bir sonraki bölümü merak eder hale geldim. Son sahne de çok iyiydi. Ama şunu düşünüyorum siz anladıysanız yorumlarda bana da açıklayın lütfen: Hakan'ın babası Son Ölümsüz'ün karısını öldürünce Son Ölümsüz intikam amaçlı Hakanların evine geliyor ve Hakan'ın annesi ve babasını öldürüyor. Şunu biliyoruz ki Muhafız eğer üzerinde tılsımlı gömlek varsa ölmüyor ve adam duştan çıkıp gömleği giymeden aşağıya indiği için hazırlıksız yakalanmış oluyor. Ölümsüz bunu biliyor ama gömleği ve hançeri almadan evi terk ediyor. Çok saçma değil mi? Onu öldürebilecek tek şey hançerken ve hançere bu kadar yakınken onu almıyor ve Muhafız'ın en büyük koruyusu olan tılsımlı gömlek banyo kapısının arkasında asılıyken onu almadan çıkıp gidiyor. Böyle detaylar daha iyi kurgulanmalıydı bence. 

Beklentim ikinci sezon için bu kadar artmışken umarım çok iyi bir sezon izleriz. Görüşmek üzere!



2 yorum:

  1. Bu diziyi izleyip izlememekte kararsızdım. Yazınızı keyifle okudum. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil